Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

65541 km, Jammu

2010.04.06. 11:00 | Ahmet | 4 komment

Reggel a cuccainkkal felmálházva felmásztunk McLeod Ganj főterére, ahova tulajdonképpen az egyetlen autóval normálisan járható út vezet a párszáz méterrel lejjebb fekvő Dharamshalából. Nem vártunk a buszra, inkább fogtunk egy autoriksát, és legurultunk a hegyről a buszállomásra. Simán elértük a Jammuba induló buszt. Kéjutazásnak ígérkezett az út a műbőr üléseken, amiket jó szorosan helyeztek el, hogy sok beférjen, és természetesen összesen öt darab volt egy sorban. A buszállomáson kirakott tábla szerint a mi buszunk az ORD, vagyis ordinary kategóriába tartozott.

Az indiaiak imádják a rövidítéseket, úgyhogy van még DLX, vagyis deluxe is, meg olyanok is, hogy VOLVO, ami nyilván arra utal, hogy frankó busszal visznek. A valóság az, hogy eddig egyetlen buszt nem láttam, ami nem indiai gyártmány lett volna. Jobb esetben Tata buszok, de sokszor csak egy alvázat vesznek motorral, és hegesztenek rá egy kasztnit. Ez általában egy katasztrófa, például a sofőr ülése nem a kormány vonalában van, ott ugyanis nem fér el. A váltó szinte a háta mögött van, a pedálok meg huszonöt centire vannak a padló felett. A kábelezés egy gombolyagban a kormány alá van drótozva. Létezik még „semideluxe” kategória, de szerintem inkább „semmi deluxe-nak” kellene hívni.
Az út tényleg hosszú volt és a végén Jammuba érkeztünk meg, ami ugyan szerepel az útikönyvekben, de szerintem csak azért, mert muszáj meglátogatni, ha az ember Kasmír felé utazik. Úgy gondoltuk, hogy most nem időzünk itt, majd visszafelé. Egy fél órával később már tudtuk, hogy visszafelé sem.
Próbáltunk kikeveredni a parkoló buszok közül, de nem találtuk a helyes utat. Közben egymillió ember ugrált körülöttünk, fülünkbe üvöltve az összes város nevét, ami buszok hatótávolságában volt, valamint még azt, hogy riksa meg taxi. Nincs is jobb, mint ilyen körülmények között tájékozódni egy térképpel. Nyilván akár segítséget is kérhettünk volna, de az egy öntökönszúrással lett volna egyenértékű. Egy dolgot nem szabad ugyanis elárulni, hogy hova akar menni az ember, mert abból csak baj lesz. Olyankor azonnal átveszik az irányítást, és elterelnek valahova, ahova rohadtul nem akartál menni, hiszen tudnak jobb helyet, mindegy mit akartál. A végén meg leszel vágva, vagy ha nem, akkor utánad köpnek.
Kis küzdelem és gyaloglás után megtaláltuk a helyet, ahol a szállodák bujkálnak. Az első egyszerűen drága volt, a második csak arányaiban volt drága. Nem volt kedvünk az ablaktalan, dzsuvás szobához, amihez a „fürdőszoba” az udvarról nyílt.
A szomszédban találtunk egy fokozattal jobb helyet, bár az sem volt korrektül árazva, de még örülhettünk, mert zarándoklat idején tényleg elszabadulnak az árak, és minden koszfészket aranyárban mérnek.
Vacsora előtt még visszamentünk a buszállomásra kideríteni, hogy másnak mikor mennek buszok. Nos, kiderült, hogy nem mennek, csak éjjel. Reggel csak terepjárók mennek annyi emberrel, amennyit sikerül bezsúfolniuk. Remek!
Vacsoránk meglehetősen szar volt, de hát mint az közismert, a muzulmánok nem tudnak főzni és ez egy muzulmán környék. Ezért is vitatkozik rajta Pakisztán és India. A határ innen csak pár kilométer, és míg az itteni oldal tartományát Jammunak hívják a túloldalt Azad Jammunak, vagyis szabad Jammunak.

 

Címkék: india jammu

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr761872173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

encián 2010.04.07. 07:50:14

Kedves A és G!
Térdet-fejet hajtok előttetek! Eddig is nagy élvezettel olvastam Sajó és Pó apó írásain túl Benneteket, de ez a teljesítmény és "kiszolgálás" az útleírás kategóriában egyedül álló, nem beszélve persze a megtett útról, és annak kalandokban bővelkedő szakaszairól, eseményeiről.

A 2004-es törökországi útleírás végén találtam utalást a blogra. Egy hete kezdtem neki az elejének és tegnap már naprakész voltam. Nagyszerű pillanatokat okoztatok a szokásos szarkasztikus humorral átszőtt történetekkel. Nagyon várom a folytatást - főleg a nepáli részt -, mert jártam ott, és nagyon érdekes és szép országnak tartom kedves emberekkel, ez főleg a serpákra és serpánikra (nem serpinák!) vonatkozik. A világon 14 db 8 ezer méteren felüli hegy van, ebből 8 Nepálban. Tudom, hogy nem vagytok hegyimádók, de azért ez mégiscsak bizsergető.
Vigyázzatok továbbra is Magatokra!
Üdv.: encián egy utazást és hegyeket imádó tűz-majom

encián 2010.04.07. 08:15:31

Kedves A és G!
Az előbb írtam egy szép hosszú kommentet, de ki tudja hova tünt, ezért megpróbálom újra. Ha előkerülne, akkor a dupla gratula sem túlzás. Szóval: térdet-fejet hajtok előttetek! Eddig is nagy élvezettel olvastam Sajó és Pó apó útleírásain túl Benneteket, de ez a teljesítmény és az olvasók "kiszolgálása" a napi történések humoros tudósításai - rendkivüliek. Mivel készülök Törökországba, a 2004-es beszámolót elolvastam, és annak végén találtam utalást a blogra. Egy hete kezdtem el követni a kalandjaitokat és tegnap már naprakész voltam. Kitűnően szórakoztam, mint máskor is.
Izgalommal várom a folytatást - főleg a nepáli részt, mert jártam ott - érdekes és szép országnak tartom, kedves emberekkel. Ez főleg a serpákra és serpánikra (nem serpinák!) vonatkozik. Vigyázzatok továbbra is Magatokra!
Üdv.: encián egy utazást és hegyeket imádó tűz-majom

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2010.04.11. 15:24:41

@encián:
Néha azt gondolom, hogy nem vagyok normális, hogy elkezdtem írni ezt a szart, de nem, vannak elborultabb elmék is. Például akik egy hét alatt naprakészre olvassák az elejétől. : )
Köszönöm!

ui.: Rövidesen Nepál!

encián 2010.04.13. 17:30:28

@Ahmet: Én is köszönöm:-)))
Valóban el szoktam időnként "borulni", de eddig még mindig kiderült, hogy érdemlegesen értékes dologról volt/van szó...
A mai napi beíráson (4/13.) jelzett balesethez nincs ötletem, valószinűleg csekély a fantáziám ennek megfejtéséhez, bár gyanítom, igen egyszerű lehet a megoldás....
Namaste a nepáliaknak, kedvelem őket! Annak idején Tibetből mentünk át hozzájuk, és felüdülés volt az ottani légkör.
Bár Nektek ennyi indiai tartózkodás után lehet, hogy más véleményetek lesz.
süti beállítások módosítása