Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

38277 km, Don Det

2009.11.01. 10:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Mai napra egy könnyed, pihentető sétát terveztünk, de a térkép léptéke felülbírálta szándékunkat. A Don Det sziget – ez úgy hangzik, mint a La Manche csatorna – partján indultunk dél felé, hogy aztán a régi rakpartot elérve a néhai vasútvonalat követve menjünk tovább. Ez az egyetlen vasútvonal Laoszban, ami megépült és működött is. Mára már természetesen felszedték. Eredetileg sem volt hosszú, csak pár kilométer. Arra szolgált, hogy a hajózhatatlan Mekong szakaszon ezzel vigyék át az árut az egyik rakparttól a másikig. Francia fejlesztés, és azt hiszem, az egyetlen az országban. Valahogy úgy voltak a franciák Laosszal, mint egy nagymama a rossz forgótárcsás mosógéppel. Útban van, foglalja a helyet, de talán még jó lesz valamire.

A töltés mindenesetre megvan még és gyalogútnak megteszi, bár kicsit hepehupás. A rizsföldek közt elsétáltunk a sziget végéig, ahol áll még a híd, ami átvezet a szomszédos Don Khonra. A túloldalon rögtön megsarcoltak, hogy megnézhessük a Li Phi vízesést, amihez még gyalogolni kellett egy félórácskát, de megérte. A Mekong itt egyet ugrik lefelé. Pontosabban nemcsak itt, hanem ezen a szakaszon minden folyóágon van egy vízesés, ezek miatt épült a gigászi hosszúságú vasútvonal.
A vízesés, vagy inkább zúgók sora, tényleg lenyűgöző. Halászni is kifizetődő lehet, mert tele volt rakva csapdákkal. Némelyik csak egy egyszerű keretre feszített háló, amivel megszűrik a vizet, némelyik pedig ferdén a vízbe rakott bambuszrács, korlátokkal. Az a hal, amelyik rásodródik, teljesen esélytelen arra, hogy a lezúduló víz ellenében visszaússzon és megkerülje. Esős évszakban egy csapda állítólag akár fél tonna halat is kifoghat naponta. Amikor érkeztünk, a kikötőben éppen teherautóra rakodták a fogást. Azt hiszem, hogy az a fél tonna hal darabra nem is lehet olyan sok, legalábbis elnézve azokat, amiket ott pakoltak.
A vízeséstől visszatértünk a vasútvonalhoz, hogy azon elmenjünk a sziget végébe, ami az ország vége is. Itt élnek az igen ritka irrawaddy delfinek, amiket elvileg néha látni is lehet. Természetesen száraz évszakban nagyobb rá az esély, most meg épphogy csak vége van az esősnek, meg amúgy sem szokott olyan szerencsénk lenni. Szóval nem láttunk semmit, csak egy szétrohadt gőzgépet a vasútvonal végén a dokknál, meg a túlpartot, ami már Kambodzsa. Kicsit körülnéztem a megmaradt építmények körül, ezzel a fűben mászkálással azonnal begyűjtöttem két piócát, szerencsére még a nadrágomon elkaptam őket.
Visszafelé összefutottunk egy narancssárga kiscicával, aki nagyon szimpatizált velünk és úgy döntött, hogy velünk tart, vagy a lábaim alatt lesz öngyilkos, nem sikerült kideríteni a szándékát, de az biztos, hogy vagy kétszáz métert gyalogoltam nagyterpeszben, hogy el ne tapossam a kis hülyét. Aztán ahogy fáradt, egyre inkább lemaradt, de olyankor megijedt és gyorsan utánunk futott. Egészen addig, míg egy csapat kecske mellé nem értünk. Akkor megállt, és csak meredt a kecskékre, azok meg vissza rá. Már csak egy kis narancssárga pötty volt az ösvényen, de még mindig ott állt tétován. Sajnáltam szegényt, talán vissza kellett volna menni és átmenteni a kecskéken.
Este még elmentünk beváltani az egy szem húszdollárosunkat, mert döbbenten tapasztaltuk, hogy kp.készletünk erősen megcsappant, illetve, hogy az eurót nagyon rosszul váltják. ATM itt nincs, nem is csoda, pár éve még áram sem volt (bár azóta netcafé lett).

 

 

Címkék: laosz don det

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr681462850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása