67744 km, Úton

2010.04.14. 10:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Eljött az a pillanat is, amit mindenki titokban várt, kőkemény szexképek a blogon! Na, most, hogy mindenki csalódottan visszatekert a képekről, miután rájött, hogy a kőkemény az nem egészen a szex jelzője, hanem inkább annak alanyaié, mehetünk is tovább.

A dögletes hőség elkerülése érdekében hajnalban keltünk, a Nappal együtt. A szállodából még egyszerűen kijutottunk, mert a zárban volt a kulcs, de kerítésen már ki kellett mászni. A személyzet nem kel hat előtt, teljesen érthető módon.
Egyenesen a híres kjajurahoi templomok nyugati csoportjához mentünk. Nem túl költői az elnevezés, de legalább könnyű megtalálni. Eredetileg több mint nyolcvan templom állt itt, mostanra alig huszonöt maradt, de az is pont elég. A templomok a világörökség részét képezik, és szerintem mindenki látott már róluk képeket. Önmagukban is gyönyörűek, de ez azért elég sok templomról elmondható Indiában. Az itteniek különlegessége, hogy a megrendelő telerakatta meztelen nőkkel és Káma Szútra jelenetekkel az összeset, kívül-belül egyaránt.
Persze azon kívül, hogy erotikus jelenetek díszítenek szinte mindent, azért érdemes arra is odafigyelni, hogy milyen aprólékosan és finoman kidolgozott szobrokról van szó.
Sok emberrel nem kellett osztoznunk a helyen, vége a szezonnak, meg hőség ide vagy oda, azért annyira nem szeretnek az emberek korán kelni. Rajtunk kívül talán még hárman mászkáltak a területen, meg érkezett egy egész csoport, de erősen úgy tűnt, hogy egy templom megnézésével beérték. Gondolom, elmagyarázta nekik az idegenvezető, hogy úgyis mind egyforma. Tény, hogy a meleg erőteljesen tudja csökkenteni az érdeklődést. Napkeltekor egészen hűvös volt, alig 23 °C, mire végigjártuk a templomokat, és elhatároztuk, hogy reggeli után kellene nézni, már rég elértük a 30-at, de tíz körül már 40-nél tartott a hőmérséklet.
Egyébként reggeli után még elgyalogoltunk a keleti templomokhoz, amik tulajdonképpen a határban állnak, bár szépen be vannak kerítve, és őr is van mellettük, legalábbis a jelek erre utaltak, bár az őr valahol jól elbújt.
Természetesen ezek is abból a korszakból származnak, mikor a templomépítészetben a nagycsöcsű nők divatja dúlt. Alapvetően nem tudom, hogyan kapcsolódik a hindu szentélyekhez a szex, de határozottan jót tenne a többi templomnak is, ha egy kicsit többet kefélnének a képeken. Biztos nőne a látogatottságuk. Elvégre itt is bevált, turisták tömegei érkeznek minden évben, hogy megnézzék a templomokat.
Maga Khajuraho egy aprócska porfészek, amit jól láthatóan elkezdett fejleszteni valaki, aki soha nem járt itt. A néhány szétszórt falu közé berajzolt egy új várost, négysávos utakkal, körforgalmakkal. Az utak és a körforgalmak meg is épültek, sőt a körforgalmakban szobrok is állnak középen. Autó nincs, csak riksák meg motorok. Megépült a buszállomás és vele szemben a posta is. Igaz, mindkettő olyan távolságban van a falu közepétől, mint a legközelebbi falu. Persze az is lehet, hogy a terv jó volt, csak a kivitelező nézte el a méretarányt. Indiában bármit el tudok képzelni.
A keleti csoport után tervszerű visszavonulást hajtottunk végre, hogy a legforróbb órákat a szállodában töltsük. Este ötig ki se mozdultunk, akkor aztán elindultunk a déli, vagyis a jain templomok felé. A nap még mindig is égetett.
Ezek sem sokban különböztek a hindu társaiktól. Ha nem tudjuk, hogy jain templomoknál vagyunk, valószínűleg nem is jövünk rá. Annak ellenére, hogy tudtuk, elfelejtettük lepakolni a bőrcuccokat, így sebtiben csak a hátizsák aljába tömtem az övemet, bár feleslegesen, mert senkit nem érdekelt, hogy mi van nálunk. A jain templomokba ugyanis tilos bevinni bármit, ami bőrből készült, mert a más lények lenyúzott bőréből készült tárgyak használata ellentmond a teljes erőszakmentességnek. Persze ha már úgyis megdöglött, akkor nem mindegy? Amúgy a megdöglött tehenek bőrét az érinthetetlenek lenyúzhatják, és meg is teszik, láttunk már nyúzott tehéntetemeket.
A déli templomok után vacsorázni mentünk. Előre be kellett zabálni, mert éjszakai vonatjegyünk volt.
Este tízkor autoriksába ültünk, ami elvitt a vasúthoz.
Nem régen épült itt vasútállomás, de ha már építettek egyet, akkor rögtön csináltak egy nagyot. Nem egészen értem, hogy minek, hetente három vonat megy Varanasiba, és nem hinném, hogy sokkal több a másik irányba. Nagy előnye viszont, hogy innen indul a vonat, így mikor kiértünk, már bent állt. Utas nem volt sok, turista ilyenkor már alig van, a falu lakossága meg nem hiszem, hogy nagyon sokat utazna, és egyébként is felférne az egész falu a vonatra. Riksásunk még bepróbálkozott, hogy adjunk neki plusz pénzt a parkolásra, de kifejtettem, hogy az a jármű, aminek a parkoló díját én fizetem, az az enyém, tehát szívesen fizetek, de akkor a továbbiakban én furikázok a tragaccsal. Mellesleg ha volt is díja a parkolásnak, maximum a kért összeg tizede lehetett.
A vonaton aztán hátizsákjainkat betuszkoltuk az ülés alá, és gondosan lezártuk. A helyiek is egy méteres lánccal, meg lakattal szállnak vonatra, sőt, a legtöbb vasútállomáson árulnak is ilyen lezárót.
Lefekvés előtt már csak egy dolgunk maradt, letakarítani az ágyainkat, amit centi vastag por borított.