Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

38812 km, Tha Khaek

2009.11.03. 10:00 | Ahmet | 2 komment

Amikor a dolgok flottul mennek, az nem biztos, hogy minden országban ugyanazt jelenti, ezt jó ha tudja az ember, bár felkészülni úgysem tud rá.

Reggel felkerekedtünk és leintettünk egy oldalkocsis motort, hogy vigyen a buszállomásra, ahonnan Tha Khaekbe mennek buszok. Egész jó áron vállalta a fuvart, ebből már azért sejthető volt, hogy nem hagyjuk el nagyon a város határát.
Ha már városnál tartunk, hát a város sem biztos, hogy ugyanazt jelenti mindenhol. Habár a szomszédos Vietnám egy kicsit nagyobb, mint Laosz, lakosságban már drasztikusabb az eltérés. Míg Vietnámban 84 millióan nyüzsögnek, addig Laoszban csak 6 millióan. A laoszi városok így inkább csak nagyobb falvak, bár általában szépen szétterülve. Szóval az a pötty, ami az egyiknek a térképén egy többmilliós várost jelez, az a másikon egy helyi szinten ugyanolyan jelentőségű falut.
A motorosunk egy teljesen jellegtelen helyen rakott ki, állítva, hogy arra jön majd a busz a nyolc kilométeres buszpályaudvarról, csak fel kell szállnunk. Biztos voltam benne, hogy nem hazudik, de abban is, hogy nem tudom elolvasni, mi van kiírva a busz elejére, meg az is kérdéses volt, hogy aztán mikor jön az a busz. Végül előkerült egy angolul beszélő ember, aki megnyugtatott, hogy nála lehet jegyet venni, és negyed óra múlva jön a busz. A jegy pont annyi volt a 380 km-es útra, mint az előző napi 150 km-es buszozás ára. Sejtettük, hogy nem lesz ennek jó vége, mert ugyan szeretjük a helyi buszokat, meg nem szeretjük a flancos és drága VIP buszokat, de azt már igen régóta tudjuk, hogy ami olcsó, az nem véletlenül az, habár a megfordítása nem igaz a tételnek.
A jelzett időben meg is érkezett a busz, „classic” műbőr ülésekkel, és lehetőséggel arra, hogy kinyissuk az ablakot, ha melegünk van. Ugyan még tett egy kört a városban, de meglehetősen hamar ráálltunk a 13-as útra és kellemes tempóban három óra alatt legyűrtük az út felét, ami egészen vad álmoknak adott táptalajt. Megmondták az egyetemen, hogy az extrapoláció egy veszélyes dolog, ennek ellenére mindenféle biztonsági és pesszimista tényezőt beiktatva kiszámítottuk, hogy legkésőbb hatra megérkezünk Tha Khaekbe.
Sajnos az egyenletből kimaradt a laoszi koefficiens. Buszunk megérkezett Savannakhetbe, és megállt a buszállomáson. Senki nem szállt se fel, se le, ennek ellenére vagy egy órát dekkoltunk ott. A várakozás során elmajszoltunk némi nem túl tápláló dolgot, amit ehetőnek ítéltünk az árukészletből. Ez volt az ebéd. Tulajdonképpen lehetne kaját venni bárhol, mert ahogy megáll a busz, megrohanják az árusok, csak valahogy soha nincs kedvünk a poros sült csirkéhez. Már ha egyáltalán csirke, mert teljesen síkba fejtik szegényt, aztán két bambuszpálca közé szorítva parázson megsütik. Valamilyen oknál fogva a lábait mindig természetellenes szögben visszahajtják, ha értelmezhető egyáltalán a természetellenes szög egy teljesen lapos madár esetén. Amúgy ha csirke, akkor fiatal példány, mert nagyon kicsi. Szoktak tojást is árulni, hármat egy nyárson. Nagyon érdekelne, hogyan oldják meg azt, hogy a héja nem törik darabokra, illetve, hogy nyersen, vagy megfőzve kerülnek a nyársra. Ha megfőzve, akkor meg egyáltalán miért?
Miután végre elindultunk, száz méter megtétele után előkerültek a felszálló utasok, akik nem tudom hol a fenében voltak, amíg a buszállomáson méláztunk.
Szerencsére ezt az egy órás leparkolást még megismételtük egyszer, és hiába figyeltem, nem jöttem rá, hogy mi a vérveres öregördög segginek kell állnunk egy órát. Általában ha egy buszút hosszú, annak szokott oka lenni. Pakisztánban azért, mert földutakon kell közlekedni, így lassan megy a busz. Kínában azért, mert irdatlan távolságokat kell megtenni. De ez a laoszi azért tart eddig, mert csak, és ez nem megy a fejembe. Ráadásul ezeken a megállókon az utasok nagy része le se száll, hogy egyen, vagy rágyújtson, vagy vécére menjen, vagy valami.
Szóval így tud a VIP busz dupla pénzért fele annyi idő alatt odaérni. Nemcsak ez a különbség, hanem az is, hogy a helyi busz általában árut is szállít. A mienknek a tetején volt egy pár mázsa káposzta.
Végül már sötétben értük el a városhatárt, ahol még egy lapáttal sikerült rátenni, és a cél előtt 2 azaz kettő kilométerrel megálltunk tankolni. Azt hittem, menten befonom a szemöldököm. Egyébként, mint mondtam, minden flottul ment, hiszen hallottunk olyan sztorit is, hogy megállt a busz, és semmi nem törtét, majd némi érdeklődés után elárulták a nyomorult falang utasnak, hogy hát most este van, mindenki alszik (a buszon), aztán reggel ötkor folytatják az utat. Hmm, ravasz megoldás! Az értelmét még keresi egy nemzetközi kutatócsoport.
A buszpályaudvaron hamar megalkudtunk egy tuk-tukossal, aki elvitt a kiszemelt szállásra, ahol boldogan közölték, hogy sajnos a túlárazott szobák tele vannak, már csak a nevetségesen túlárazott árfekvésben van szabad szoba. Nem nevettünk, otthagytuk.
Nincs is szebb, mint szállást keresni éjszaka egy ismeretlen városban. Végül csak találtunk egy lerobbant szobát, és vacsorát is, ami különösen aktuális volt már.

 

 

Címkék: laosz tha khaek

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr121483452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

denimfire 2009.11.06. 12:50:42

Fú, ezek a száguldozó tragacsos képek tetszenek. Még a függőágyról lett volna jó látni... Publikus az infó, hogy mennyit fogytatok?

vogon 2009.11.11. 14:30:53

Évek óta nem álltam mérlegen, de sztem legalább egy követ. Áron meg pár unciát talán.
süti beállítások módosítása