29565 km, Yangshuo

2009.09.12. 10:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

A tegnapi teljesítménytúrává alakult laza séta után egy tényleg laza napot terveztünk. Ugyanarra az utcára mentünk ki, mint előző nap, ugyanazzal az elhatározással, de azt már tudtuk, hogy keményebben fogunk küzdeni, mert messzebb van, mint a térképen. Szerencsére a mai célpont kiejtése vagy jobban sikerült, vagy egyszerűen értelmesebb volt a kalauz a buszon. Mert hogy van kalauz, nem a sofőr szórakozik a jegyekkel, még ha a busz összesen csak 15 személyes, akkor sem.

Nagy utazásról persze nem volt szó, tíz perc alatt ott is voltuk a célt, annak ellenére, hogy a város határáig lépésben gurultunk, hátha akad még utas a járókelők közt.
A Hold hegynél szálltunk ki, nem sokkal a híd után, ahol előző nap letértünk az útról. A hegy egyszerűen egy lyukas háromszög. A nevét a lyuk alakjáról kapta, ami számunkra boltív, vagy félkör, de a kínaiaknak hold, akik imádják az ilyen neveket.
Elindultunk felfelé a lépcsőkön – természetesen itt is lépcsőn lehet felmenni a hegyre, de itt nem kell sokat mászni – és már a nyomunkba is szegődött egy nő, hogy vegyünk vizet. Nem vettünk, volt nálunk, de ez őt nem zavarta. Jött utánunk és öt másodpercenként elszajkózta, hogy wata, gola. Roppant idegesítő volt, hiába mutogattam, hogy nincs, és nem is lesz üzlet, nem volt hajlandó lekopni. Ha megálltunk, megállt, ha tovább indultunk, jött ő is. Hiába volt minden mutogatás, csak jött. Végül megálltunk és integettem, hogy húzzon akkor felfelé, de nagyon gyorsan. Feladta, ment felfelé, nem várt ránk, vagyis nem olyan sokat.
Innen szépen mindenki saját tempójában mászott tovább. G lassan, én meg gyorsan, ami azt jelentette, hogy lehagytam a banyát, akinek ideje nem volt bepróbálkozni. Mivel már nem volt messze a lyuk a hegyen, G is hamarosan utolért. A lyuk tulajdonképpen egy barlang, aminek a bejárata és a kijárata közelebb vannak egymáshoz, mint az alja, meg a teteje. Az egyik legjobb benne, hogy rendesen átfúj a szél rajta, a másik meg a kilátás. Ennél jobb kilátás csak akkor nyílik, ha az ember felmászik a csúcsra. A kiépített útnak vége volt, csak egy keskeny ösvény vezetett tovább a bokrok közt. Régen még tábla is volt, hogy eddig, s ne tovább, de mára eltűnt. Szerencsére száraz idő volt, mert az utat olyan agyag borítja, ami még így szárazon is fényes felületű. Mikor legutóbb itt jártam, nem volt ilyen szerencsém, tökig sárosan értem fel.
A csúcson megállva aztán ameddig a szem ellát csak a karszthegyek vannak. A szemmel belátható távolság azért sajnos nem volt olyan hatalmas, mint szerettem volna, mert a levegő nemcsak meleg, de párás is volt, mint eddig szinte mindenhol Kínában. Ennek ellenére nem volt hiábavaló a mászás, sőt még a szél is erősebb volt.
A csúcsról lemászva a hatalmas boltív alatt üldögéltünk még egy kicsit, csodálva a kilátást, meg az vizesasszony pofátlanságát, aki továbbra is abban bízott, hogy veszünk valamit. Amíg felmásztam, újra rászállt G-re, aki magyarul úgy elmagyarázta, hogy hagyja már békén, hogy megsértődött. Pedig ha valamit igen nehéz, akkor sértődésre bírni egy kínait, aki el akar adni valamit.
A lépcsőkön lebillegve visszanéztünk a hegyre, G megállapította, hogy Könyök és nem Hold hegy. Ugyanis itt nem az elkárhozott lélek ujja türemkedik ki, hanem a behajtott könyöke, a vak is látja.
Egyszerűen és gyorsan visszajutottunk Yangshuoba, ahol is tartottunk egy kis pihenőt a szállásunkon, majd strandolásra felkészülve levonultunk a város melletti Li folyóhoz. Pár napja ugyanis felfedeztük, hogy hol fürdenek a helyiek és ilyen melegben mi sem hagyhattuk ki. Tulajdonképpen a folyón felfelé, a város szélén volt egy kikötő, ahol az égvilágon semmi nem kötött ki, ide mentünk. Szépen lepakoltunk és a lépcsőn vízbe gázoltam. Már reflexből húztam be a hasam és izomzatom felkészült a lábujjhegyen vízbe araszolásra, de meglepődtem. A víz jó meleg volt. Egy gyors csobbanással már benne is voltam nyakig. Nem csak meleg volt, hanem tiszta is. A sodrás a part közelében nem volt túl erős, pont öregasszony sebességgel lehetett helyben úszni. Egy darabig eldagonyázgattunk, de nem vagyunk nagy strandolók, itt meg homokra kifeküdni, meg jégkrémet enni sem lehetett, úgyhogy viszonylag rövidre sikerült a program.