Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

66347 km, Amritsar

2010.04.08. 10:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Már tegnap este elrendeztük az anyagiakat a háziakkal, és jeleztük, hogy korán lelépnénk, így nem botlottunk semmi akadályba, mikor negyed hatkor elhagytuk a házat. Elég kellemetlen, ha ilyenkor el kell kezdeni óbégatni, hogy nyissa ki valaki az ajtót. Itt amúgy is csak bereteszelték az ajtót, a csodálatos kert hullámbádog kapuja meg madzaggal volt bekötve. Szóval egyszerűen kijutottunk, remélem senki nem jutott be utána.

Dermesztő hideg volt, amit csak a hátizsákjaink cipelése kompenzált. Természetesen ilyenkor nem lehet autoriksát találni, de mást se nagyon, teljesen kihalt a város. A terepjárók indulási helyéhez gyalogolni kellett volna vagy másfél kilométert, de félúton ránk talált egy kisbusz, ami szintén a Srinagar-Jammu útvonalon közlekedett, és megalkudtunk a sofőrrel. Pontosan fele annyiért vitt vissza, mint amennyiért hoztak.
Mint első utasok, várnunk kellett, míg megtelik a busz. Először azonban fontos csevegnivalója volt a sofőrünknek, úgyhogy nem erre koncentráltunk. Később meg ádáz harc folyt minden arra járó gyalogosért. Ennek ellenére alig háromnegyed óra alatt meglett a létszám és elindultunk.
Továbbra is dermesztő hideg volt, egészen pontosan 13 °C. Az út annyival volt gyorsabb, mint idefelé, hogy a legtöbb emelkedőt letudtuk az elején, még mielőtt a teherautók elindultak volna, lefelé meg ők is tudnak haladni. Néha jobban is, mint szeretnék. Megint láttuk a rommá tört roncsot az egyik szakadékban, meg egy frissen az árokba borult példányt. Ez valószínűleg a körültekintő indiai előzésnek köszönhette sorsát, de még mindig jobban járt így, mintha az út másik oldalán megy le, mert ott a meredek hegyoldal volt.
Egyébként érdekes szokás, hogy miután belementek egy hülye és lehetetlen előzésbe, még ők villognak, dudálnak vadul a szabályosan szembejövőre.
A hegyek másodszorra is szépek voltak, de a kanyarok fárasztóbbak. A terepjáróban meglehetősen ki voltunk ékelve, most meg nagyon kellett kapaszkodni, hogy ne boruljunk le az ülésről, és hát kanyar van annyi, hogy megfájdult a derekunk, mire Jammuba értünk.
Minthogy a jóból soha nem elég, rögtön vettünk két jegyet Amritsarba. Úgy gondoltuk, hogy nyolc óra buszozás után még hat óra zötykölődés annyira azért nem jó, hogy a csirkés osztályon utazzunk, így áldoztunk a luxusra, drága jegyet vettünk A/C deluxe buszra.
Pont annyi időnk maradt, hogy megebédeljünk. Az étterem is flancos volt, kinyitották nekünk az ajtót, mikor érkeztünk. Bár túl sokat ez itt nem jelent, a McDonald’s-ban is kinyitják a vendég előtt az ajtót.
Mivel siettünk, a kiszolgálást nem kapkodták el. G úgy tömködte magába az utolsó falatokat, hogy háromra visszaérjünk. Persze a busz sehol sem volt. Negyed óra múlva elcipeltette velünk emberünk a cuccainkat egy buszhoz, hogy akkor „ne, az a buszotok, öt perc múlva megy”. Naná, hogy nem ment, de nem is hittük el. A busz körül lődörgő menedzser jellegű (értsd: voltak nála papírok) ember már tizenöt percet mondott, hogy aztán végül négy előtt tíz perccel elinduljunk, akkorra már a helyiek is lázadni kezdtek.
A busz A/C deluxe jellege nem volt túl erős. A levegő hűtéséről például az ablakok nyitásával lehetett gondoskodni, a kényelmet meg a hátradönthető üléstámlák jelentették. Azért azt hozzátenném, hogy amúgy az ülés úgy szét volt már menve, hogy tisztán érzékelhető volt a keresztvas a seggem alatt. Sajnos tisztán érzékeltem is.
Amritsarba fél tíz környékén értünk. Magánbusz lévén nem a buszállomáson raktak ki, hanem valahol, ahol ezer auto- és sima riksa tulajdonos rohant meg és állt körbe. Elindultunk arra, amerre a jó irányt sejtettük. Végül tényleg azt bizonyult a jó iránynak, csak nem ahhoz a célponthoz, amire eredetileg gondoltunk. Így aztán rendkívül hatékony módon nem az irányon változtattunk, hanem a célon.
Megadtuk magunkat, és autoriksával elmentünk az Arany templomhoz, ahol rögtön találtunk egy elfogadható szállást, ráadásul a menedzsment is rugalmas volt. Az árból ugyan nem akartak engedni, de lecserélték a koszos ágyneműt egy olyanra, amiben még nem aludt senki. Nem tisztára, mert olyan Indiában nem létezik.
A napot gyorsan lezártuk egy vacsorával meg hideg zuhannyal, minthogy meleg itt sincs. Ami egy ilyen buszozás után lejön az emberről, abból simán lehetne téglát vetni.

 

Címkék: india amritsar

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr921872182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása