Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

65846 km, Srinagar

2010.04.07. 11:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Első dolgunk az volt, természetesen közvetlenül reggeli után, hogy megtudakoljuk a buszokat. Újabb indiai okossággal kellett szembesülnünk. Innen alvósbuszok csak reggel mennek, este nem. Zseniális! Úgy döntöttünk, hogy ha már nappal kell menni, és ezzel elvesztegetni egy napot, akkor biztos, hogy nem busszal megyünk, mert az már bizonyítást nyert, hogy busszal a teherautók sebessége a meghatározó, ami ugye éjjel mindegy, mert legalább nem hajnalban érkeznénk meg, de nappal nem pont így ideális.

Autoriksával elvitettük magunkat az óvárosba, annak is a legtávolabbi pontjához, hogy onnan szépen hazasétáljunk megnézve az érdekes helyeket. Az egyik, vagy talán egyetlen megmaradt városkapunál szálltunk ki. Innen felmásztunk egy muzulmán szentélyhez, de nem volt túl meggyőző, viszont jó kilátás nyílt a városra, ami meglehetősen ronda. Háttérben ugyan vannak szép nagy hósipkás hegyek, de nem igazán látszanak a portól. Lemászva a dombról a keskeny utcákon folytattuk a túrát. Természetesen ez folyamatos félreugrálást jelentett az autók elől. A város nem túl szép, bárki bármit is mond. Van néhány régi ház, amin látszik, hogy valaha szép volt, de mind az összedőlés különböző fázisaiban leledzik. Az utcákon mindenhol katonákba lehet botlani, szépen fel is vannak fegyverezve. Ráadásul plexi tár van a gépfegyvereikbe, hogy jól lehessen látni, tökig be vannak tárazva. A kereszteződésekben homokzsákokkal megerősített hulladékból tákolt bódék állnak, természetesen még több katonával meg sok szögesdróttal. Nem vagyok egy nagy hadászati szakértő, de nekem nagyon úgy tűnik, hogy a hadsereg jobban aggódik a határ innenső oldalán élő muzulmánok miatt, mint a túloldalon lévők miatt. Idefelé jövet nem kevés laktanya mellett jöttünk el. Ezek egyébként a legszebben rendben tartott, épületek az egész országban. Hiába, tudják mire kell költeni, bár lehet, hogy nem ártana egy kicsit szánni a csatornázásra is, mert az ország finoman szólva is bűzlik, ahogy a folyó is, ami mellett mentünk. Helyenként nem látszott a víz a szeméttől. Lehet, hogy ezzel is kellene kezdeni valamit, mert a piacon látott eladó halakat nyilván ebből a vízből fogják, és nyilván valaki megeszi. Ezt lehet, hogy nem is bánják a hinduk, mert a katona, akivel még egy buszozás alkalmával beszéltünk, csak úgy nyilatkozott a pakisztániakról, hogy „stupid muslims”, de aztán látszott rajta, hogy megbánta a nagy őszinteséget. Úgy tűnik, a hazai muzulmánokat is ugyanoda sorolják ahova a pakikat. Ez elég érdekes. Kíváncsi lennék, hogy hány muzulmán szolgál a hadseregben és abból hányat vezényelnek Kasmírba időről-időre. Mert aki a hadseregben szolgál, annak minden évben bizonyos időt Kasmírban kell töltenie, nem a friss hegyi levegő miatt.
A városban elég szép számmal akadnak muzulmánok, erről tanúskodnak a mecsetek is, amik meglehetősen egyediek.
Először a Péntek mecsetet néztük meg. Mostanában nem lehet nagy a feszültség, mert lehetett fotózni, sőt táskát bevinni, ami a könyvünk szerint tilos. Fotózásért azért legomboltak némi pénzt.
Nagy tömeg nem volt a mecsetben, két turistát láttunk, meg két helyit egy fa alatt aludni, hívőt egyet se.
A következő mecsetben aztán meglettek, valami szent sírjánál imádkoztak serényen. Sokat nem is időztünk bent, inkább elindultunk a következő mecsethez, ami a város legszebb mecsete. Ehhez meg kellett kerülni egy tavat, meg kitalálni, hogy hogyan is jutunk oda az utcák labirintusán keresztül. A tó hamar meglett, azt nem nehéz megtalálni. Az a tó, amit otthon szennyvízszikkasztónak gondolnánk. Rövidesen a mecset is meglett. Belépnünk ugyan tilos volt, nem tudom miért, de miközben körbejártuk, kétszer is megtaláltak azzal a vágyukkal, hogy dobjunk pénzt az adománydobozba. Be nem engednek, de pénzt azt adjunk. Megkérdeztem, hogy mégis miért nem lehet bemenni, azt hazudták, hogy kormányrendelet. Ha a XIV. Benedek pápára hivatkoztak volna, azt is előbb vettem volna be.
Mivel teljesen kiábrándítónak találtuk a várost, már nem volt más tervünk, mint elmenni a városközpontba megkeresni, hogy honnan mennek reggel a terepjárók. Ennyi pont elég volt Srinagarból, meg Kasmírból.
Ladak felé nem lehet továbbutazni, mivel a hágók még legalább egy hónapig el lesznek torlaszolva a hó miatt, úgyhogy irány vissza Jammuba.
Eddig akárhányszor olvastam Kasmírról, mindenki el volt ájulva tőle. Nos, mi nem. A legidegesítőbb az, hogy folyamatosan azt hiszem, hogy Kasmír biztos szép, csak mi vagyunk rossz helyen. Sose fog kiderülni, mert amint lehet, elhúzunk innen. Nem lopta be magát a hely a szívünkbe, és az embereket se szerettük meg. Tapiznak, nyomulnak, bunkók, és nem utolsó sorban meg akarnak ölni minden kereszteződésben.

 

Címkék: india srinagar

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr381872180

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása