Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

64461 km, Delhi

2010.03.30. 11:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Reggel jó sokáig aludtunk, mivel a szomszéd netcaféban befizettünk 24 óra wifis internetre, valamint a szobánkban van tévé is. Ez a kettő elég sokáig ébren tudja tartani az embert, főleg ha értelmes dolgokat is el kell intézni a neten. Például repülőjegyet venni haza... ha tetszik, ha nem.

Rögtön ebéddel nyitottuk a napot, hogy aztán belevessük magunkat Ódelhi káoszába. A közlekedés egy agyrém, még akkor is, ha gyalogos az ember, sőt akkor talán még inkább. Már az utcánkon végigmenni nagy koncentrációt igényel. A tér bármely irányából érkezhetnek járművek a keskeny kis utcán, fentről és lentről is. Legalábbis egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek.
A legrövidebb út a vasútállomáson keresztül vezetett. Három felüljáró is van, nekünk azt sikerült kiválasztani, amit a többi egymillió embernek is, mondjuk legalább riksák, autoriksák, biciklik, kézikocsik, autók és buszok nem hajtottak a tömegbe. Mert egyébként azt szokták, nem is értem, hogy miért nem jár az ember mindenhol térdig vérben. Dudálnak, csöngetnek, üvöltenek, de nem lassítanak, és nem térnek ki soha. Valahogy mégis mindenki megússza. A sebesség nem túl nagy, na de próbálj meg bármekkora sebességgel motorozni mondjuk a Szigeten a nagyszínpad előtt, esetleg a Margit-hídon tűzijáték alatt.
Átvágtunk egy komplett bazáron, ahol csak szerelvényeket árultak, majd megérkeztünk a Jama mecsethez, ami Delhi legnagyobb mecsete. Meglehetősen hasonlít a lahori mecsethez, ami meg azt hiszem Pakisztán legnagyobb mecsete és sokkal nagyobb, mint ez, de hát mecsetből nem nehéz bazi nagyot építeni, mert az udvart is hozzászámolják. Mindkettőben van egy sor kupola, alatta egy sor terem, előtte egy nagy udvar, körben fal meg szép nagy kapuk. Nem néz ki rosszul, csak hát elég kellemetlen helyen van ez a Delhi mecsetfotózási szempontból, mert ugye a mecset értelemszerűen Mekka felé néz, a nap meg este Mekka felől süt, ami azt eredményezi, hogy a nap nagy részében rosszak a fények. Lehetne mondjuk korán kelni, de azt azért talán mégse.
A mecset után egy másik mecsethez mentünk, ami egy kicsit kisebb volt, mint amire számítottunk. Azt hiszem, hogy a második legkisebb mecset, amit életemben láttam, de legalább minden egyéb tekintetben erősen átlagos volt, úgyhogy inkább azonnal a Vörös Erőd bejárata felé vettük az irányt. A várfal és az út között elterülő parkon keresztül akartunk menni, de egy rendőr felvilágosított minket arról, hogy ott aztán nem fogunk sétálni, mehetünk a hatsávos út szélén. Járda elméletileg van, gyakorlatilag nincs, mert éppen fel van bontva. Úgyis megszoktuk, hogy a forgalomban sétálunk, ezt teszi még egymilliárd ember Indiában.
A bejáratnál aztán kicsit megcsappant a lelkesedésünk. Nem találtunk semmi érdekeset, ami miatt be akarnánk menni. Végigolvastuk az útikönyvet, és csak rosszabb lett. Valószínűleg ha nem láttuk volna előtte jodhpuri és jaisalmeri erődöt, akkor érdekesnek találtuk volna a helyet, de így nem. És marhára irritáló, hogy huszonötszörös árat kell mindenhol fizetnünk, mint a helyieknek, és ez még a jobbik eset. Hagytuk a fenébe az egészet. Helyette inkább a bazáron vágtunk át. Pondosabban csak a főutcáján. Ittunk egy isteni mangó lassit. Remélem, kezdődik végre a mangószezon!
A bazár nem volt egy egyszerű eset, ahogy egész Ódelhi nem az. A tömeg gigászi, az utcák egyáltalán nem azok, a kettő együtt egy rémálom!
Elverekedtük magunkat az utca végéig, ahol várt még egy meglehetősen érdektelen mecset. A muzulmán dolgok nem az igaziak Indiában, mióta a legtöbbjük elvonult Pakisztánba. Nem tudom mennyire akartak az emberek költözni a váláskor, de azt hiszem muszáj volt mind a hinduknak, mind a muzulmánoknak. Nehéz kérdés ez, főleg hogy egy részük maradt Indiában, és láthatóan még él, másik részük, aki meg ment, csúnyán meghalt, mikor a határ felé tartó vonatokon lemészárolták őket, ahogy a hindukkal is tették a határ másik oldalán.
Úgy gondoltuk, hogy lazán riksával tesszük meg az utat hazafelé, gyalogoltunk már eleget. Egy dologgal nem számoltunk, pontosabban kettővel. Egyrészt a riksásunk mindenáron az állomás főbejáratához akart vinni, ami egy szép nagy kerülővel volt csak elérhető, másrészt azzal, hogy a dugó teljesen mást jelent itt, mint a világ bármely táján. Mindenesetre úgy döntöttünk, hogy élvezzük a bringázást. Sokkal élvezhetőbb egyébként, ha valaki más teker, még akkor is, ha nem is igazán teker, csak néha öt centivel előrébb tolja a járgányt, mint a többi ötezer riksás körülöttünk. A közúti agyrém ellenére meglepően hamar odaértünk, csak egy autó akart elgyúrni minket, csekély eredménnyel. A saját kocsija oldalát húzta csak meg, de nem nagyon izgatta fel az eset. Valószínűleg nem is tudta volna megmondani, hogy melyik csík az új. Mindeközben egy csorda tehén csendesen kérődzve nézte a forgalmat, szépen sorban állva, az elválasztó járdaszegélyen.

 

Címkék: india delhi

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr281856067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása