34371 km, Hanoi

2009.10.06. 10:00 | Ahmet | Szólj hozzá!

Eredeti terveinkkel ellentétben nem maradtunk tovább a Cat Ba szigeten. Ez a jó abban, ha nem valami Jólrá Toursszal utazik az ember, bármikor fel lehet rúgni a programot. Szóval reggel hajóra szálltunk mi is, és a tenger habjai helyett tök sima vízen visszapöfögtünk Halong Citybe, ahol kikötöttünk a többi ezer tökugyanolyan dzsunka között, majd ebédeltünk. Csak annyit mondok, hogy volt tintahal.

Ebéd után busszal indultunk vissza Hanoiba, nem volt egy tevékeny nap. Mivel az utóbbi két napban a szállodai-, illetve szállítókapacitás maximális kihasználása miatt reggel hétkor kiugrasztottak az ágyból, és kipakoltattak a kabinból, illetve a szállodai szobából, hogy lehessen takarítani, és jöhessen a következő csapat tizenegykor, hazafelé a buszon mindenkinek lebillent a feje.
A Hanoiba érkezést a busz erős lassulása jelezte. Érdekes, hogy ha nem számítjuk a motorosokat, akkor Vietnámban alig van forgalom. Ami van, az is taxi, busz, teherautó. Ha viszont számítjuk a motorosokat, - mint ahogy kénytelenek vagyunk – akkor borzasztó nagy a forgalom. És teljesen agyatlan az egész. Mintha majmok motoroznának. Senki nem néz semerre, vagy éppen nagyon néz, de csak egy irányba, mondjuk csak balra, és telefonál. Ezek még a jobb esetek, mert amikor úgy motorozik valaki, hogy a hóna alatt, mint egy középkori lovag, egy kétméteres feszítővasat visz, az tényleg életveszélyes. De motoron mindent el lehet szállítani. Láttunk olyat, amin 120 liter vizet vittek, esetleg két utas között fejjel lefelé egy biciklit, hasonlóképpen egy tábla üveget. Az utóbbi volt talán a legmerészebb.
Végül beértünk a városba, ahol kiraktak azon a sarkon, amin három nappal korábban felvettek. Célba vettük a szállodánkat, de csak egy másik, állítólag sokkal jobb épületben volt hely, amit kivételesen megkaptunk a korábbi áron.
A recepcióslány elkísért a másik helyre, amit magunktól biztos nem találtunk volna meg. Egy kis ajtón kellett bemenni, végig egy hosszú, és nagyon keskeny folyosón, amin egy gyerek játszott, el valakinek a mindig nyitott lakásajtaja előtt, aztán balra már ott is volt a szálloda. Mikor a lány leakasztotta a kulcsot, mintha egy ötös számot láttam volna felvillanni, de reméltem, hogy nem kell az ötödikre mászni. De kellett, a legfelső szoba volt a miénk, mivel emeletenként csak egy volt.
Valamiért a vietnámiak imádják a keskeny, magas házakat. A falvakban is csupa ilyet látni. Az épület szélessége legfeljebb négy méter, de van rajta három emelet, nyilván emeletenként egy szoba. Hogy ez miért jó, arra sose fogok rájönni, ennyire nem lehet drága a telek.
A szobánk annyival volt jobb a réginél, hogy nagyobb volt. Na jó, itt működött a világítás a fürdőszobában, és a wc-tartályt sem kellett állandóan piszkálni, hogy ne folyjon. De ezek nyilvánvalóan mellékes dolgok, nem számítanak bele a szoba jóságába. Valami rejtélyes oknál fogva azonban itt a szoba elejéből választottak le egy darabot fürdőszobának, így természetes fény nem volt sok, az egy szem ablakból pedig a bádogtetőre lehetett kilátni. Nem mintha elégedetlenek lettünk volna, csak nem találtunk a nagy különbséget, ami miatt ez a hely több pénzt megért volna.
Ha már újra Hanoiban voltunk, elmentünk a sültkrumplis néninkhez, aki megismert és lelkesen mutogatta, hogy két adag. Meg is kaptuk a két adag húst, meg egy adag krumplit. Kértem még egyet. Nem megy ez neki.
A délutánt szobai rekreációs tevékenységgel töltöttük, az estére eltervezett sörivás meg természetesen elmaradt, mert mire rávettük volna magunkat, hogy elinduljunk, elaludtunk.