Ázsia, a Himalája körül

Hív az út, menni kell! Ezért aztán el is indulunk kettecskén, busszal, vonattal, vagy ami éppen jön, hogy elmenjünk Pekingig, meg vissza, körbejárva azt a nagy ráncot, amit India gyűrt az Eurázsiai kőzetlemezre. Mellesleg teszünk egy kísérletet arra, hogy mindarról, ami közben történik, itt közvetítsünk.

Utolsó kommentek

  • mcs: @Ahmet: óver the earth? (2011.11.16. 18:43) Beígért végszó
  • Ahmet: Holdra raknád az óvert? De nem lenne over, csak Holdon lenne. (2011.11.16. 08:30) Beígért végszó
  • mcs: holdi óvert! (2011.11.14. 20:19) Beígért végszó
  • Ahmet: @encián: Dolgozgatunk. Azért remélem, hogy lassan tényleg dolgozni is fogunk, aztán lesz miből világot látni. 20 órás? Hmmm, szerintem több volt, de nehéz ezt kiszámolni, mert közben van néhány átsz... (2011.11.13. 10:39) Beígért végszó
  • encián: Ez igen!:-) Mo.-tól a legtávolabbi pontok egyike, legalább 20 órás repülőút. Dolgoztok vagy "világjártok"? üdv.: encián (2011.11.06. 14:50) Beígért végszó
  • Utolsó 20

Címkék

agra (2) ahmedabad (1) amritsar (2) attapeu (1) aurangabad (2) bahrain (1) bangkok (14) batrik (3) bengaluru (1) bikaner (2) bodrum (2) buon ma thuot (1) cat ba (1) champasak (1) chengdu (5) cheung ipauk (1) chiang mai (2) chiang rai (2) chitral (1) cuc phuong (2) dalat (1) dali (1) darjeeling (1) dege (1) delhi (6) doğubayazıt (2) don det (2) dunhuang (2) előkészület (5) emei shan (2) ernakulam (2) esfahan (3) fenghuang (1) fethiye (2) ganzi (1) gilgit (4) göreme (3) guilin (2) halong öböl (1) hampi (2) hanoi (4) hoi an (2) hongsa (2) hsipaw (3) huaihua (1) hua hin (1) hue (3) hyderabad (1) ihlara (1) india (73) irán (26) isztambul (4) jaipur (2) jaisalmer (2) jammu (1) jodhpur (2) kalaw (1) kaluts (1) kambodzsa (11) kanchanaburi (3) kangding (1) karachi (1) karimabad (3) kashgar (2) kerman (2) khajuraho (1) kína (68) kinpun (1) kolkata (2) kompong chhnang (1) kong lo (1) konya (2) kon tum (1) ko lipe (5) krabi (4) kratie (1) kunming (3) lahore (6) laosz (27) lijiang (2) lopburi (1) luang nam tha (2) luang prabang (3) madurai (1) mandalay (5) manigango (1) mastuj (1) mcleod ganj (2) mumbai (3) munnar (1) myanmar (27) mysore (1) nanchang (1) nha trang (2) ninh binh (3) nyaungshwe (4) nyaung u (4) olympos (1) orchha (2) pakisztán (23) pakse (2) pak chong (3) palolem (3) panaji (2) passu (1) peking (4) phimai (1) phnom penh (3) phonsavan (3) phouvan (1) pingyao (2) qazvin (2) rasht (2) rayen (2) rishikesh (2) saigon (2) sapa (2) sen monorom (2) sershu (1) shin gompa (1) shiraz (7) siem reap (4) sost (1) srinagar (2) sukhothai (2) suzhou (2) tabriz (3) tangkou (2) tashkurgan (2) thaiföld (40) thansan (1) tha khaek (2) tidei (1) törökország (17) toudeshk (2) trichy (3) turpan (2) udaipur (4) udomxai (1) úton (35) vang vieng (3) varanasi (2) vientiane (3) vietnám (30) xian (1) xiao likeng (1) xining (1) xinjie (2) yangon (4) yangshuo (5) yazd (2) yushu (4) zhongdian (2) Címkefelhő

HTML

25575 km, Peking

2009.08.29. 10:00 | Ahmet | 9 komment

Hosszú napot terveztünk, ezért korán kellett kelni. A metróban ezúttal arra kellett rájönnünk, hogy a jegyek csak a megvásárlás napján érvényesek. Remek, megvolt még két jegyünk, amivel korábban egy másik állomáson próbálkoztunk sikertelenül, azokat végül sehogy sem sikerült elhasználni.

Csak néhány megállót mentünk a buszállomásig, hogy eljussunk Miyunba. Buszoztunk egy órát, majd kiraktak egy buszmegállóban, mondván, hogy onnan mennek a minibuszok Simataiba. Gyanús volt, hogy lehúzás lesz a dologból, de hát mit vitatkoztunk, mert azt sem tudtuk hol vagyunk. A taxisok, akiknek a karjai közé löktek, marha boldogok voltak, mi nem annyira. Más utas nem volt, így alkupozíció sem, mehettünk taxival, a még mindig egy órányira lévő Nagy Falhoz. Természetesen ezért egy jelentősebb összeget felszámoltak.

Megérkezve csak az érdekelt, hogy hol lehet enni, mert már kopogott a szemünk az éhségtől és úgy nem lehet élvezni semmit, pláne nem valami meredek mászást. Gyorsan megebédeltünk és beléptünk a kapun, ahonnan még egy fél óra mászás volt maga a fal.
A hőmérséklet drasztikusan lehült az előző napokhoz képest, amiről egyelőre azt gondoltuk, hogy milyen kellemes. Nem gondoltuk végig, hogy ha a 90% páratartalmú 35°C-os levegő 25°C-ra lehül, akkor mi lesz. Igen, kondenzáció! Rövidesen el is kezdett rákondenzálódni a fejünkre az ég, de nem sokat foglalkoztunk vele. Úgyis izzadtunk mint egy ló, végülis mindegy volt mitől leszünk vizesek, bár arra érdemes figyelni, hogy alapesetben mondjuk a fényképező nem izzad, esőben meg vizes lesz, amit nem szeret. És amit ő nem szeret, azt én sem.
Végre elértük magát a falat. Hát mit mondjak, a kínaiak megint nem tököltek! Teljesen elég lett volna várakat, vagy falszakaszokat építeni oda, ahol egy hadsereg be tud vonulni, de ők inkább végig építettek egy falat. Nem tudom mekkora jelentősége van, hogy egy alpintechnikával megmászható sziklafal tetején van még egy Nagy Fal is, de gyanítom, hogy sokat nem tesz már hozzá a természetes védelmi vonalhoz. Pláne, hogy az ellenséget végül taktikai megfontolásból maguk engedték be a Falon. Az viszont kétségtelen, hogy lenyűgöző, ahogy a hegygerincen végigkanyarog az építmény, minden csúcson egy toronnyal. Az idő meglehetősen párás is volt, a néha eleredő eső mellé, így igazán nem lehetett messzire ellátni, de annyira nem is baj. A lábunk alatt húzódó fal szépen bekanyargott a párába és eltűnt.
Az első szakaszt már teszik szépen tönkre a munkások, és állítják helyre az eredeti állapotot. Ha kész lesz, már Simataiba se lesz érdemes elmenni. Sajnos a helyreállítás Kínában nem állagmegóvást jelent, hanem gyakorlatilag újraépítik az egészet, amivel elveszti minden szépségét. Lesz egy újabb Nagy Fal szakasz, ami pont úgy néz ki, mint újkorában, és pont annyira lesz érdekes, mint egy vadi új fal. Szerencsére pár toronnyal arrébb már nem volt semmilyen felújítás. Minden maradt romos, voltak leomlott szakaszok, amiket ösvény került meg. Szerencsére turista alig volt, annak ellenére, hogy vasárnap volt. Lehet, hogy az eső segített ebben.
Jó három óra gyaloglás és néhány igen meredek fel-, illetve lemászás után elértünk egy újabb szakaszt. Onnan lehetett persze csak tudni, hogy újabb jegyet kellett venni. Mindegy, megérte. Innen igazából már nem volt messze az a kijárat, amit kiszemeltünk. Összesen talán tíz kilométert tettünk meg majd négy óra alatt, de nagyon nagy élmény volt.
Szépen leereszkedtünk egy ösvényen a bejárathoz, és megkezdtük a járműre való alkudozást. Rajtunk kívül még egy csapat volt, de nem társultak velünk, mert volt saját kocsijuk, és mivel vendégként voltak itt, még elvinni se tudtak. Megint nem voltak jók a kilátásaink, de viszonylag jó árat sikerült elérnünk. Miyun felé aztán megkezdődött az araszolás. A főút vagy harminc kilométeren csak egy sávon járható, mert rövidebb szakaszt nem állnak neki javítani. Mehettünk valami mellékúton, ahol minduntalan óriási dugókba futottunk, amit általában egy-egy ezeréves szar teherautó okozott, ami nem volt képes meghaladni az öt kilométerórás sebességet. Nem értem, hogy az ilyennel minek mennek ki az utakra. Egyáltalán mit lehet szállítani velük, aminek mindegy, hogy mennyi idő alatt ér oda?
Kicsit aggódtunk, hogy majd nem lesz buszunk vissza Pekingbe, de megérkezve látnunk kellett, hogy sorban állnak a buszok és mint reggel, öt percenként indulnak. Felszállva rendes utasként azonnal benyomtuk a kekszeinket, amit még reggel vettünk. Sajnos fasírozottas szendvicsünk nem volt.

 

 

Címkék: kína peking

A bejegyzés trackback címe:

https://tinylittlebigthing.blog.hu/api/trackback/id/tr561314220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kirgizke 2009.08.29. 14:40:41

Bár nem tűnik túlságosan egyszerű dolognak a kínai utazás, de azért a Nagy Falat egyszer látni kellene....

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.08.29. 17:47:32

@kirgizke: Azért nem olyan bonyolult itt az élet, de ha rászánod magad a Nagy Fal nézésre, előtte nézz utána hova érdemes. A legtöbben Badalingba mennek, de annak én nem találtam semmi hangulatát.

hkalman 2009.08.29. 18:55:22

Szia Ahmet,

latom megint szep helyeken jartok :) Rókalánynak hála ezentúl én is rendszeresen követem majd az utatok :)

Kika

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.08.29. 19:38:37

@hkalman: Hurrá, és "well come", ahogy azt Iránban írják.

pét' 2009.08.29. 19:38:50

Sziasztok!
Amikor mindezt olvasom, olyan mintha magam is átélném az utatokat és még jókat röhögcsélek is . Remélem könyv is lesz belőle.
További jó utat!
Ölellek Titeket
Pét'

hkalman 2009.08.29. 20:31:47

@pét': En is erre gondoltam, hogy ezt akar szivesen latnam viszont egy konyv formajaban kicsit bovebben, sok keppel :)

vogon 2009.08.29. 22:37:24

@hkalman: Ok, már csak szponzorokat kell szerezni hozzá :)

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2009.08.30. 09:43:53

@hkalman: Kicsit bővebben? Szerintem most járunk 100 A4-es oldalnál. : ) De ha igény van rá, hát fosom a szót.

pkaresz48 2009.08.30. 13:12:11

Sziasztok!

A könyvnek szerintem is nagy sikere lenne!
Remélem Ahmet és G meglépitek!

Üdv: Karesz.
süti beállítások módosítása